dijous, 20 de setembre de 2018

“EL PERIPLE” DE LA VEU DELS REFUGIATS AL FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINEMA DE GIRONA


"El Periple" del realitzador ebrenc Mario Pons Múria ha estat seleccionada al Festival Internacional de Cinema de Girona, a la secció oficial a competició. La projecció del film és el proper dimecres 26 de setembre a la Casa de Cultura, antiga pantalla de la Filmoteca, a les 19:30h. (Plaça de l'Hospital, 6). http://www.gironafilmfestival-26.com/programa/documental/

 

Després de ser seleccionada al Festival Memorimage de Reus, amb estrenes a la Filmoteca de Saragossa, a la Filmoteca de Catalunya, als Cinemes Girona, a els Cinemes de Palafrugell, el Museu de l'Exili de la Jonquera, els Zumzeig Cinema, a l'Aula Magna de la Universitat Rovira i Virgili, a la Universitat Catalana d'Estiu a Prada de Conflent, a la Sénia, Alcanar, l'Ampolla, El Perelló, la Selva del Camp… etc  el film entra a Girona per la porta gran. La projecció del film compta amb la presència del seu director.

 

"El Periple" (la vella llum d'Europa) 2018, és una obra documental de Mario Pons que reflexiona sobre la "decadència" dels estats de la Unió Europea a través de la crisi dels refugiats, establint "paral·lelismes socials i històrics" amb l'exili republicà de 1939, la dictadura franquista i l'actual situació de "bloqueig interior de l'individu davant l'escalada bel·licista internacional.

 

"El Periple" uneix l'exili Republicà, el present dels refugiats de la Guerra de Síria, amb la crisi de l'individu a la Unió Europea i els codis franquisme sociològic inherent en el subconscient col·lectiu.

 

l'Exhumació del dictador del Valle de los Caidos, torna a qüestionar la pervivència dels símbols franquistes en espais públics, amb el monument feixista més gran de Catalunya (a Tortosa) un altre cop al punt de mira.  El debat sobre el substrat del franquisme sociològic i el trauma transgeneracional associat, és a primera línia d'actualitat, també pels greus esdeveniments viscuts al nostre país a partir de l'1 d'octubre de 2017 amb la manca d'empatia de l'Estat davant les demandes del poble català.

 

D'altra banda, la sentència feta pública pel Tribunal Suprem obliga a l'Estat a acollir els 19.400  refugiats als que s'havia compromés al 2015, fa que des de la descentralització de la producció audiovisual, des del cinema independent compromés realitzat des de les Terres de l'Ebre, la tesi del treball fílmic projectat des de "El Periple" prengui encara tota la força.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada